2015. április 7., kedd

A nem édes kalács

A húsvéti sonka-tojás mellé készült el ez a nem édes kalács.












Hozzávalók:


  • 1/2 kg finomliszt
  • 3 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 6 dkg olvasztott vaj
  • 1 kávéskanál cukor
  • 2 db tojás
  • 2 kávéskanál só

  • 1 db tojás a megkenéshez

Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttattam, a tojásokat a vajjal és a sóval kikevertem, majd a liszthez hozzáadtam őket, s összedagasztottam. Én a kenyérsütőgép dagasztóját használtam. A tésztából kerek cipót formáltam egy tálban  konyharuhával letakarva fél órára meleg helyre tettem. Majd újra átdagasztottam, de ezt most már kézzel. Megint fél órát pihentettem.
















A cipót három részre szedtem. Majd mindegyiket még háromba. És mindegyikből hegyes végű - kb. 25 cm-s - hurkákat sodortam. Hármasfonással összefontam. Így három kalácsom lett. Sütőpapírral kibélelt tepsire tettem, majd tojással megkentem a tetejét. 10 percig pihentettem.
   

Előmelegített 200 fokosra  sütőben közepesen barnára megsütöttem. 


Kihűlés után szeleteltem fel. 













Ezek mellé a húsvéti tálak mellé készült a nem édes kalácsom:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése