2014. december 30., kedd

A szilveszteri pogácsa

Anyukám fejlesztette tökélyre ezt a pogácsát, amely elmondása szerint egy egyszerű tejfölös pogácsából mára teljes átalakuláson ment át.









A pogácsa név a latin focus („tűz”) szó képzett alakjából, a focacea-ból („sült tészta”) származik olasz nyelvi közvetítéssel. Mind a mai napig létezik Olaszországban egy lapos kenyérféle, melynek neve focaccia (ejtsd: fokáccsa). Hasonló nevű, de kissé eltérő kenyérféle a franciáknál a fougasse, a spanyoloknál pedig a hogaza.
A magyarba a délszláv nyelvekből került a szó (szerb, horvát, szlovén pogača)

Hozzávalók:

1/2 l kaukázusi kefirben 1kk. cukorral felfuttatott 1/2 csomag élesztő
10 dkg vaj
15 dkg juhtúró
50 dkg teljeskiörlésű tönkölybúza liszt
15 dkg fehér liszt
2 marék zabpehely
1 tojás
3 kk. oregano
2 kk. só
1 kk. bors

15 dkg reszelt sajt

A reszelt sajt kivételével a hozzávalókat összedagasztottam.
Majd pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Tepsire tettem és megszórtam reszelt sajttal. 1/2 órát pihentettem.
A sütőt 170 fokra hevítettem, majd a sajt megpirulásáig sütöttem.

Mi különböző kencékkel szeretjük, úgymint körözött, fokhagymás tejföl, petrzselyem krém, paradicsom szósz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése