2014. október 18., szombat

Tillárom - Pizza -Tallérom

avagy a négyszög körösítése.

A nyári MegLepényem újragondolása ez a mai recept. A négyzetes lepénykéket ma körré változtatva, a PizzaTallérokra tettem a mediterrán feltétet.









A recept ugyanaz, mint a MegLepény esetében:
  • 1 kg liszt (most 50 dkg teljeskiörlésű tönkölybúza és 50 dkg BL 80-as lisztből)
  • 2 kk. só
  • 2 kk. oregano
  • 3 db megfőtt krumpli összetörve
  • 1/2 csomag élesztő - 2 kk. cukorral 2,5 dl langyos vízben felfuttatva.
A tésztát összedolgoztam, majd egy órát kelni hagytam.
Majd kettészedtem, kinyújtottam kb. 3 mm vastagra, és a legnagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggattam a tallérokat.


Kibéleltem a két nagy tepsit, és belehelyeztem a tallérokat katonásan.Megkentem az oregano-bazsalikom-fokhagymás olivaolajjal. Ekkor a 175 fokos sütőbe tettem 5 percre. 
Majd kivéve a sütőből a saját ParaPariSzószunkkal (leánykori nevén ketchuppal)kentem meg. 

A mediterrán feltéthez:























  • 2-2 ek. oregano-bazsalikom-fokhagyma 1-2 dl olivaolajban összekeverve
  • ParaPapriSzósz (lánykori nevén ketchup)
  • 2 fej lilahagyma apróra vágva
  • 1/2 kg félbevágott koktélparadicsom
  • 2 dl-es üvegnyi félbevágott olivabogyó
  • 3 zacskó apró félbevágott mozzarellasajt





Ezután mindegyik tallérra tettem a paradicsomból, mozarella sajtból, olivabogyóból és lilahagymából

















Még 25 percre beraktam a sütőbe sülni.








Az erkélykorláton, a kis cserepes karácsonyfánk mellett hűlt egy kicsit.

Nagybátyámnak, nagyszüleimnek és a Kedveséknek csomagoltunk is belőle, de a többit jó hamar befaltuk - Tillárom hajjjj....






Fotók: Anyuka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése