2014. július 23., szerda

Paradicsomi állapotok 1.0 – Aszalódunk – én és a paradicsomok

Hőség van. 
Aszalódunk - én a napon és a paradicsomok a sütőben. 
















Igen - városi fiúként és saját háztető hiányában -, az aszalást a sütőben végezem.



De kezdjük az elején.

A Fény utcai piacon vettem:

2 kg lucullus,
5 szem kumato,
2 fürt fürtös paradicsomot,





A többi itthon volt a kamrában:
egy egész fokhagyma
bazsalikom
kakukkfű
bors
napraforgóolaj
olivaolaj









a csípősekhez 1-2 szem chili paprika















Sütőpapírral kibélelt tepsikbe helyzetem a nyolcadokba vágott fürtös-, kumato- és a félbevágott lucullus paradicsomokat. 















Mindegyik tetejére egy hajszálvékony szelet fokhagymát tettem és megszórtam kakukkfűvel, bazsalikommal és borssal. Minden szelet tetejére párcsepp olivaolajat cseppentettem. 














Majd négy-öt órára előmelegített 110 fokos sütőbe helyeztem. Néha kinyitottam a sütőajtót, hogy a pára kiszálljon. Be is párásította anyuka fotómasináját. A végén ráindítottam a hőlégkeverést is.






Így néz ki, amikor már kész az aszalás.















A csíramentesítés miatt kifőzött üvegekbe adjusztáltam szét, majd felöntöttem oliva- és napraforgóolaj keverékével.




A csípősek olajába tettem a nagybátyámtól kapott lila, kicsit bemetszett chili paprikából. Egy hét alatt összeérik a csípős. Az utóízesítés nélküliek azonnal fogyaszthatók.





Fotók: Anyuka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése