2015. május 8., péntek

Citromos-fahéjas daratorta csoki fagyival

4 darab citrom és 2 narancs árválkodott a hűtőben. S hétvégére egy kis fanyar sütire vágyódott a család.

Ez egy könnyű kevert tészta,  sütés után egy kis pikáns sziruppal nyakon öntve - ennyi ez egész.










Hozzávalók:


  • 1,5 bögre cukor (vagy 2,5 dl-es pohár)
  • 1,5 bögre finomliszt
  • 2 és 1/4 bögre búzadara
  • 4 tojás
  • 1 pohár natúr joghurt
  • 1 pohár tej
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 1 citrom reszelt héja
  • kevés vaj a sütőforma kikenéséhez


















A sziruphoz


  • 3 dl víz
  • 20 dkg cukor
  • 3-4 citrom leve és reszelt héja
  • 1 tk. fahéj

















A tészta:

A lisztet, a búzadarát, a szódabikarbónát, a cukrot, a citromhéjat és a sót egy nagy tálban alaposan összekevertem. A tojásfehérjéket kevés cukorral kemény habbá vertem, majd hozzáadtam sárgájával kikevert joghurtot és végül fokozatosan a száraz összetevőket. Lágy masszát kaptam, amit kikent, kilisztezett pink színű tortaformába öntöttem. Előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt sült meg, 180 fokon.



A szirup:

A vizet, a cukrot egy teás kanál fahéjat és a citromlevet felfőztem, 3-4 percnyi forralás elegendő. Amint a sütemény megsült, villával alaposan megszurkáltam. A még forró – kilyuggatott – tésztára locsoltam a szirupot, s így hagytam kihűlni. A sütemény felszívta a szirupot, a tészta szépen meghízott. Hidegen szeleteltem fel. Savanykás lekvárral is szervírozhatjuk.

Fagylatgombócokkal tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése