2014. november 14., péntek

Mi mindenre jó a muffinsütő? 3.0 - Házi sajt készítésre

Úgy alakult, hogy felgyülemlett jónéhány doboz joghurt a hűtőben, amelyeknek közeledett a lejárati ideje. Ilyenkor jó túrósítani - gondoltam.
Felforraltam és a savóról leszedtem. 
No és mit tegyek ezzel a túróval? Legyen házi sajt belőle!






Beszereztem hát a további hozzávalókat:
  • 1 liter tej
  • 1/2 kg túró (ezt nem kellett már vennem)
  • 6 dkg vaj
  • 1 egész tojás
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 kávéskanál só

Íme a munkafolyamat:


Az 1 liter forró tejet, 1/2 kg túrót - melyet előbb áttörtem
krumpli törőn - összefőztem, kb. 5 percen át.
Nyomás nélkül szűrtem le róla a savót, majd lábasba téve 6 dkg vajjal, 1
egész tojással, 1 kiskanál (kávéskanál) szódabikarbónával, és 1
kiskanál sóval jól összekevertem.






Óvatosan 15 percig kevertem főzés közben is. Amikor elvált a lábas

oldalától, levettem a tűztől és beleraktam a muffin formába. 2 óra múlva
reszelhető állapotúvá vált.


Én köménnyel fűszereztem, de fokhagymával, snidlinggel, zöld fűszerekkel is kiváló. 






Nem hiszem hogy ezek után én a boltban "traistván" (trapista) sajtot fogok venni.








Fotók: Anyuka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése