2014. október 12., vasárnap

Puffancs - ősemberes burgerhez, vagy Forma 1 nézéshez


Elfogyott a péksütemény, a bolt meg már bezárt. Ej, mi lesz velünk..., mi lesz velünk...? Hogy lesz így vacsora? - kesergett a Kedves.














Benéztem hát a kamrában és láss csodát, egy jó adag puffancshoz a hozzávalókra rátaláltam:

Hozzávalók:

  • 60 dkg kenyérliszt v. finom liszt 
  • 2,5 dkg élesztő
  • 5 dkg teavaj
  • 3,5 dl tej
  • 1 tojás sárgája
  • 2 e.k cukor
  • 2 k.k. só


Tetejére: 

  • 1 tojás a kenéshez + magok (mák, lenmag, szezámmag, stb.)


1 dl langyos tejben 1 e.k cukorral felfuttattam az élesztőt.


A lisztet átszitáltam, majd összedagasztottam az összes hozzávalóval. (A tetejére való kivételével természetesen.)























1 órát hagytam kelni. 















8 részre osztottam majd  mind a nyolcat virgoltam (ez egy szakács kifejezés: a megkelt tészta egyfajta, enyhén nyomva/forgatva formázását jelenti.)




Tepsit kibéleltem sütőpapírral. 
Ráhelyeztem a 8 gombócot, fél órát hagytam még kelni.













Megkentem a felvert egész tojással, és megszórtam a magokkal.













200 fokra hevítettem a hőlégkeveréses sütőt és 1/4 órát sütöttem a zsömléket. 












A tepsiről a puffancsokat egy rácsra áthelyeztem. Hogy miért is? 
Hát, hogy ne fülledjen be az aljuk. 




Az ősemberes burgerhez is kiváló lehet. 
















Annyira megtetszett a dolog, hogy a hétvégén a szüleimnél újra elkészítettem a Forma 1 nézéshez...













A többségében a Kedves fotói, a maradék Anyukáé...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése