2014. szeptember 8., hétfő

Paradicsomi állapotok 3.1 - ParaPapriSzósz - újratöltve

Az utolsó lucullus paradicsomokat válogatta össze Fifi nagybátyám a piacon és hozzá pritamin paprikákat is vett. Ezekből készült el a szezon utolsó ParaPapriSzósz készlete.
Éppen elfogyott az előző dózis, hiszen idén nyáron ezt ajándékoztam néhány ismerősömnek és barátomnak is. 




A recept a régi, csak a paradicsom és a paprika másfajta:

1,5 kg lucullus paradicsomot,
1 kg pritamin paprikát,
3 fej vöröshagymát,
5 db babérlevéllel 1 óra alatt összefőztem.

Majd hozzáadtam még

1 kk. fahéjat,
1 kk. őrölt szegfűszeget,
1 kk. őrölt borsot,
2 kk. bazsalikomot,
3 ek.  cukrot,
3 ek. mustárt,
1,5 dl 5%-os almaecetet,
2 kk. sót, és összeturmixoltam.


Szűrőn átszűrtem/átpasszíroztam és még 1 órát főztem tovább.Majd kifőzött üvegekbe mertem és lefedtem folpackkal és a saját csavaros tetejével. 
Fejre állítva rátettem egy tálcára és betakartam egy pokróccal.
Ha mikor kihűlt, talpra állítom és a kamarapolcra tettem.
Amúgy hasonlatos lett a 3.0 változathoz. A különbség az állagában van. A 3.1-es változat jóval krémesebb.
A lábos alján marad szószhoz hozzá főztem egy kis könyökcső tésztát. Meghintve parmezánnal lett is belőle esti vacsoránk.



Elkészült a profi címke is az üvegekre. Íme:




1. 3. 4. fotó: Anyuka, 2. fotó VassMarcell

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése