2014. augusztus 1., péntek

Paradicsomi állapotok 3.0 – Mit szó’sz, ParaPapriSzósz?! leánykori nevén: Ketchup


Kedden Termelői piac van a Polgármesteri Hivatal melletti kis téren. Szebbnél szebb és jó árú az áru, amit itt kínálnak. 













Paradicsom és kápia paprika „elpirulva” hívogat: „Mit szó’sz hozzánk?”
Nem bírok ellenállni: „Na jó, ParaPapriSzósz lesztek!” Még jobban elpirulnak, míg válogatok belőlük:









S hogy készítettem el? Íme:
1,5 kg paradicsomot,
1 kg kápia paprikát,
3 fej vöröshagymát,
5 db babérlevéllel 1 óra alatt összefőztem.









Majd hozzáadtam még
1 kk. fahéjat,
1 kk. őrölt szegfűszeget,
1 kk. őrölt borsot,
2 kk. bazsalikomot,
3 ek.  cukrot,
3 ek. mustárt,
1,5 dl 5%-os almaecetet,
2 kk. sót, és összeturmixoltam.

Szűrőn átszűrtem/átpasszíroztam és még 1 órát főztem tovább.


 
Majd kifőzött üvegekbe mertem és lefedtem folpackkal és a saját csavaros tetejével. 














Fejre állítva rátettem egy tálcára és betakartam egy pokróccal.















Ha majd kihűl, talpra állítom és a kamarapolcra teszem, míg meg nem eszem…












A fotók: Anyuka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése