2014. augusztus 5., kedd

b-ROCK-oli leves



Karfiol leveshez vásároltam volna a hétvégére, de úgy alakult, hogy a boltban nem volt csak egy „értelmes” fej karfiol, viszont találtam mellé egy szép brokkolit. 






Azt terveztem, hogy nagyanyám receptje szerint készítem, reszelt sárgarépát is belefőzve.  Tejföl helyett - anyukám diétája miatt - most is szójajoghurtot használtam. 


  • 1 fej apróra vágott hagymát,
  • 1 ek. hidegen sajtolt napraforgóolajban megdinszteltem.
  • 1 nagydoboz szójajoghurttal,
  • 2 ek. teljeskiörlésű tönkölyliszttel behabartam,
  • sót, paprikát, borsot, majoránnát  tettem bele ízlésem szerint,

felengedtem vízzel és beletettem a rózsáira szedett,

  • 1 fej karfiolt,
  • 1 fej brokkolit,
  • valamint 3 db lereszelt sárgarépát.

Az összetevőket puhulásig főztem.
A végén egy csokor petrezselymet szórtam rá.
A tányérokban pedig külön friss petrezselyemmel díszítettem


S hogy szóljak úgy általában a leves-félék jótékony hatásról is: 
Megfelelnek az egészséges táplálkozással kapcsolatos elvárásoknak (laktatnak, elegendő energiát és tápanyagot szolgáltanakt, segítik a szervezet folyadékigényének kielégítését, könnyen emészthetők). Tartalmazhatják a legfontosabb tápanyagféléket: fehérjét, szénhidrátot, rostot, ásványi anyagokat és vitaminokat. Ezek a leves-félékben feloldódva könnyen felszívódnak. Rántás és zsíros húsok nélkül készítve, a kalóriatartalmuk is alacsony. 


Hát így valahogy…



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése