2014. június 1., vasárnap

Olasz-magyar pasta-tészta variációk

„Mi nem rendelünk kaját. Mi séfet rendelünk. A séf lakásába.”

Így hangzott a mondat a bátyám szájából, amikor is elmaradt a hétvégi ebéd a szülőknél, akik akkor éppen Toszkánában tettek körutazást.


Üzenték nekünk sms-ben, hogy olaszhonban a pasta bíz’ előétel.

Így történt, hogy a bátyám „séf-rendelése” után a szülőkkel szinkronban olasz-magyar pasta-tészta variációkat készítettem zöld/fehér/piros, illetve piros/fehér/zöld színekben, elő- és főételnek, valamint desszertnek is.

Mint tapasztaltuk már sokan, más íze van a kockatésztának, a cérnametéltnek, vagy kagylótésztának, pedig a tészta anyaga ugyanaz.
Netán a forma teszi az íz-különbözőséget?
Ha igen, akkor bizonyosan a tálalás változatosságágával tehetem egyedi ízűvé a linguine tésztát mindenki számára – gondoltam, így többféle dizájnnal adjusztáltam rá a szögletes tányérjaimra a hozzávalókat.

Hozzávalók:
                     linguine tészta (ez kinézetre a mi hosszúmetéltünkre hasonlít)
A paradicsomlekvárhoz:
                    oliva olaj
                    1 cs. újhagyma
                    nagy doboz paradicsom konzerv v. 10 db friss lucullus-paradicsom
                    1-2 dl juhfark bor
                    só, bors, fokhagyma, bazsalikom, kakukkfű ízlés szerint
                    1-2 ek. főzőtejszín

                    kis üveg aszalt paradicsom
                    fekete olivabogyó


Tetejére tálaláskor:
                    az apróbb szemű „bivaly” (vizes) mozarella sajt
                    parmezán sajt reszelve
                    bazsalikom levél, rukkola

Elkészítés:

Paradicsomlekvár:
Az újhagymát felkarikáztam és az olivaolajon megpirítottam, majd a többi összetevőt is apránként hozzáadtam. Legvégén tettem hozzá az aszalt paradicsomot, majd  a fekete olivabogyót és összefőztem 10 percig.

A tésztát aldante-re megfőztem és erre tettem a paradicsomlekvárt. A tetejét díszítettem a sajtokkal és friss bazsalikomlevéllel, rukkolával.

A fotókat a bátyám, Marcell készítette.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése